Jobb att söka i vår församling

Sommarjobb i Esbo domkyrka 2024

Esbo svenska församling söker tre kyrkguider till Esbo domkyrka. Arbetsuppgiften är att berätta om kyrkan i församlingens sociala media och för turister och andra besökare. Esbo domkyrka fungerar som vägkyrka under sommaren. Dessutom hör det till uppgifterna att hjälpa till vid klockstapelcaféet. Goda språkkunskaper uppskattas.

Arbetsperioden är 3-23.6, 24.6-14.7 eller 15.7-4.8.2024.

Arbetet är i första hand avsett för ungdomar i åldern 16-19, minimiåldern är 16. Du kommer att jobba tillsammans med kyrkguiden i Espoon tuomiokirkkoseurakunta. Ett tvåspråkigt utbildningstillfälle för dem som valts ordnas i Esbo domkyrka i slutet av maj.

Skicka in din ansökan via KirkkoRekry, senast 14.4.2024 kl. 12. Berätta gärna vilken av de tre anställningsperioderna som passar dig bäst.

Hitta mer info om jobbet och ansök här.

Direktlänk till Esbo samfällighets rekrysidor:

kirkkorekry.fi/se/arbetsgivarna/espoon-seurakuntayhtyma/Öppna länk i ny flik

Unga personers händer som är lagda på varandra mot en färggrann bakgrund.