Ungdomsfestivalen Höstdagarna ställs in

Pressmeddelande. Publicerad: 18.08.2020, 08:48
Kyrklig tidningstjänst

Ungdomsfestivalen Höstdagarna har ställts in på grund av coronaviruspandemin. Styrelsen för Förbundet Kristen Skolungdom r.f. (FKS) fattade beslutet igår.

− Det är med sorg i hjärtat vi meddelar det här, men vi hoppas kunna ta igen det nästa höst, säger styrelseordförande Ninni Grönroos.

Förbundet har arrangerat ungdomsfestivalen Höstdagarna sedan 1950. Den ordnades länge i Tammerfors men har under de senaste åren ägt rum i Toijala.

Höstdagarna arrangeras på allhelgonahelgen och samlar varje år hundratals ungdomar från hela Svenskfinland. Denna allhelgonahelg skulle Höstdagarna ha ordnats för sjuttionde gången.

Mera information:
Ninni Nicolina Grönroos, ordförande, tfn 050 598 6762, nicolina.gronroos@evl.fi
Patricia Högnabba, förbundssekreterare, tfn 050 408 9010, patricia.hognabba@gmail.com
https://hostdagarna.fi/Öppna länk i ny flik

Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland har knappt 4 miljoner medlemmar och är landets största religionssamfund. Kyrkan möter människor i vardag och vid fest, och lyfter fram kristna värderingar i den offentliga diskussionen.

Kyrklig tidningstjänstÖppna länk i ny flik förmedlar aktuell information om kyrkan till medierna och den stora allmänheten. Kyrkans webbplats finns på adressen evl.fi/svenskaÖppna länk i ny flik.

2020-08-18 09:26:52.0