Vi övar oss före

Hur ska vi gå och var ska vi stå? Allt det här klarnar under konfirmationsövningen som hjälper dig inför den stora dagen, då du ska ta på dig alban (latinets ord för den vita) eller mässkjortan och välsignas med den apostoliska välsignelsen.

Under övningen tas en gruppbild på din konfirmandgrupp och om du önskar finns det möjlighet att ta enskilda bilder på dig. Några tips om klädsel: klä dig helst i enfärgade kläder. Ränder och mönster lyser igenom alban på gruppbilden / konfirmationen. Tänk på att om du sitter på första raden i gruppbilden så kan dina skor synas under albans fåll.

På konfirmationsdagen

Vi önskar att du är på plats en halv timme innan konfirmationen börjar. Parkeringsutrymmet är begränsat så samåk om möjligt. Alla faddrar är välkomna att delta vid altaret i välsignelsen av konfirmanden. Konfirmationen i kyrkan tar cirka 1-1,5t.