Bemärkelsedagar

I Esbo svenska församling skickar vi hälsningar till medlemmarna i samband med att de fyller år. Adressuppgifterna kommer från församlingens medlemsregister.

De barn som fyller 3 år får en hälsning med inbjudan till dagklubben. Alla 5-åringar bjuds in till ett gemensamt födelsedagskalas. 7-åringarna får inbjudan till välsignelse av årets förstaklassister då höstterminen börjar. Till 14-åringarna skickar vi varje år under hösten ett brev med information om följande års skriftskola.

Alla församlingsmedlemmar som under året fyller 18, 25, 30, 40 och 50 år får också en hälsning från församlingen. De som fyller 70, 75, 80, 85, 90 år eller mera får inbjudan till en gemensam födelsedagsfest.

På grund av coronavirusepidemin kan de gemensamma födelsedagsfesterna tills vidare inte ordnas, vi beklagar!