En liten flicka med flätor sitter på en äng i solnedgång och blåser en maskros.

Sommarens läger

Dagsläger i Församlingsgården

Det här lägret är för barn i årskurs 1–3 i FörsamlingsgårdenÖppna länk i ny flik intill Esbo domkyrka 3–7.6 mellan kl. 8.30 – 16.00.

Max. 20 barn. Pris 1 vecka 70€. Syskonrabatt 25%.

I priset ingår lunch, mellanmål, program och material.

Övernattningsläger på Hvittorp

Det här lägret är för 7–11-åringar på HvittorpÖppna länk i ny flik. Lägret börjar 17.6 kl. 10 och avslutas 19.6 kl.17.

Max 22 barn. Pris 60 €. Syskonrabatt 25%.

Länk till elektronisk anmälning

Anmälningen börjar 1.2 kl. 10 och pågår till och med 30.4.2024.

Till all sommarverksamhet för barn kan man ansöka om befrielse från avgift.

Frågor?
Kontakta: Helena Aitti-LindbergÖppna länk i ny flik

Platserna fylls i anmälningsordning. OBS! Lägret ordnas om 15 barn / vecka deltar.

En kvinna och två barn i munktröjor cyklar på en icke-asfalterad väg med gräs, grönska och träd längs vägen.

Familjeläger: Tid för och med familjen

Familjelägret på HvittorpÖppna länk i ny flik lägergård veckoslutet fr–sö 30.8–1.9.2024 erbjuder ett mångsidigt program både inne och ute. Det finns tid för bastubad, simning, promenader och diskussioner med människor i samma livssituation.

Vad gör vi tillsammans på lägret? Vi håller gemensamma sång- och andaktsstunder. Vi pysslar och spelar brädspel och har möjlighet till att vara ute i naturen; naturstig och utomhusmotion.

Kom med på familjeläger, också mor- och farföräldrar, faddrar är varmt välkomna att uppleva lägerliv tillsammans med andra och kunna njuta av att få sätta sig vid dukat matbord.

Familjen har eget  rum för inkvartering. Stora familjer har tillgång till två rum.

Lägergården ligger i Kyrkslätt, Hvittorpsvägen 245, 02430 Masaby.

Pris inklusive kost och logi:
35 € vuxen
20 € barn 7-14 år
15 € barn 3-6 år
gratis barn 0-2 år
Det finns möjlighet att anhålla om befrielse från avgiften.

Frågor?
Kontakta: Helena Aitti-LindbergÖppna länk i ny flik

Länk till elektronisk anmälning (publiceras inom kort)

Anmälningen börjar 13.5 och pågår till och med 10.6.2024.

Foto: Pixabay

Under lägertiden firas den finska naturens dag som i ett nötskal är...

• En nationell högtidsdag som alltid firas den sista lördagen i augusti. Dagen har firats sedan år 2013.
  • Som nationell högtidsdag antecknades den i Universitetsalmanackan år 2020.
  • Inrikesministeriet rekommenderar flaggning för den finska naturen. Från och med år 2023 är Finska naturens dag en etablerad flaggningsdag.
  • Du kan flagga på många olika sätt: hissa upp flaggan i flaggstången på din egen gård, dekorera din matsäck eller mat med små flaggor eller klä dig i blåvitt.
  • Blåbärspajen är festbakelsen för Finska naturens dag.

Källa: Forststyrelsen

Tag kontakt