Mataskärs lägergård har sålts – välkomna en sista gång

Mataskärstiftelsen har sålt Mataskärs lägergård och lägergården kommer att övertas av nya ägare som inte fortsätter med gudstjänstverksamhet.

Mataskär Ankis bild.jpg

Fotot av Mataskärs huvudbyggnad är taget 2007. Foto: Ann-Christin Lintula

Lägergården skulle ha krävt större renoveringar och därför beslöt stiftelsen att lägergården säljs. Det har inte hållits läger på lägergården på ett par år, på grund av det stora renoveringsbehovet.

Esbo svenska församling, som tillsammans med Grankulla svenska församling, har använt Mataskär för lägerverksamhet, öppnar nu upp lägergården en sista gång den 18 september.

För den som är intresserad finns det möjlighet att ströva omkring på området och ta en titt in i byggnaderna. Församlingarna bjuder också på samtal, kaffe, saft och bulle, och önskar alla intresserade välkomna mellan klockan 14 och 17.

Läs också Kyrkpressens nyhet om försäljningen av Mataskär.

Wed Sep 08 13:51:00 EEST 2021