Strejk försenar utdelningen av Kyrkpressen

Församlingarnas program och evenemang hittas på nätet, när papperstidningen blir försenad.

strejkKPnyhet.jpg

Nummer fyra av Kyrkpressen kan läsas som gratis e-tidning på nätet. Foto: Agneta Gestrin

Vad , när och var  händer det i församlingen? Uppgifterna hittas på nätet.

Postutdelningen, däribland utdelningen av tidskrifter påverkas av transportfacket AKT:s strejk och post- och logistikunionens, PAU:s stödstrejk.

Det påverkar också utdelningen av Kyrpressen. Som en följd kommer posten att leverera tidningsnummer 4, en till två veckor försenat.

Församlingarnas annonsering för perioden 24.2 – 9.3 om kommande högmässor, program och samlingar kommer i så fall att nå mottagarna då händelserna redan har inträffat.

För att hitta vad som händer i församlingen har förstasidan till Esbo svenska församlings hemsidor en händelsekalender över församlingsverksamheten. För den som letar efter ett särskilt tema eller evenemang finns en kalender med sökfunktion. Församlingen publicerar också information om kommande verksamhet på sociala medier.

Det går också att ringa oss, Esbo svenska församling  tfn 09 8050 3000 (må–fre kl. 9–13).

Kyrkpressen beklagar olägenheterna som den försenade postutdelningen medför och tidningsnummer 4 publiceras som gratis e-tidning på nätet.

Läs e-tidningen här

Läs församlingarnas annonsering här