Kyrkorna öppna för fredsbön i kväll den 24 februari

Med anledning av kriget i Ukraina uppmanar den lutherska kyrkans biskopar alla kyrkoherdar att ikväll öppna sina kyrkor för fredsbön.

Händer som har handflatan uppåt och i händerna ligger symbolen en vit duva med en olivkvist i de ukrainska ...

Esbo svenska församling öppnar Olars kyrka, svenska sidan kl.18 i kväll. En timme senare kl. 19 inleds en bönestund för situationen i Ukraina och för fred.

De medverkande är kaplan Heidi Jäntti, kantor Markus Malmgren och ledande diakoniarbetare Taina Sandberg.

Kyrkklockorna ringer för fred i samband med bönestunderna som också hålls i Esbos finska församlingar.

Fredsbön på finska i kväll kl.19:

Esbovikens kyrka

Alberga kyrka

Chapple - köpcentret Iso Omena

Södrik kapell

Hagalunds kyrka

Bönestunder som strömmas på nätet:

Olars kyrka strömmar på sin Youtube-kanal.

Hagalunds bönestund strömmas på församlingens facebooksida.

För dig som vill tala med någon om det oroväckande som sker just nu finns Kyrkans samtalstjänst.

2022-02-24 12:12:00.0