Vid livets gräns - en livsbejakande föreställning om möten, bemötande och musikens kraft vid en sjukhusavdelning

lö 14.5 kl. 11.00

Olars kyrka

Sjukhusmusiker Anna Brummers och skådespelare Helena Rytis föreställning: Vid livets gräns, består av teater och musik. Föreställningen behandlar tematiken kring sjukdom och åldrande - musiken bär då livet är skört!

Anna Brummer spelar rollen som sjukhusmusiker och skådespelare Helena Ryti spelar de övriga rollerna. Föreställningen som innehåller många musiknummer har regisserats av Jaana Taskinen.

Föreställningen grundar sig på Anna Brummers erfarenheter och möten med patienter och både ställer och ger en del svar på frågan: vad behöver sist och slutligen en mänska?

Föreställningen riktar sig till publik 18 år och äldre. Längd 45 min. Efter föreställningen möjlighet till diskussion vid kaffe/te.

Prästen Mirja von Martens kommer att närvara vid evenemanget. E-post mirja.vonmartens@evl.fi

Foto: Antti Haanpää

Öppna länk i ny flik