Här hittar du konfirmandgrupper 2024Öppna länk i ny flik

Konfirmandverksamhet

Välkommen - roligt att du är intresserad!

Vad handlar det hela om?

Här har vi samlat allt i ett nötskal och hur du går till väga för att komma med till Konfa 2024.

Om du är född 2009 och medlem i Esbo svenska församling har du i början av oktober fått en personlig inbjudan hem med posten, broschyren Konfa 2024.

Om du är bosatt i Esbo men hör till en annan församling eller inte alls hör till någon församling kan du ändå delta i Esbo svenska församlings konfirmandverksamhet. Om du är bosatt på annan ort och vill delta i vår verksamhet, så anmäl dig och om det finns platser kvar, så har du möjlighet att få en av dem.

Den elektroniska anmälningslänken fungerar för alla konfa-intresserade.

Anmälningen till konfa 2024 är avslutad. Fortfarande intresserad? Kontakta ungdomsarbetsledare Anna LaasioÖppna länk i ny flik

Den vanligaste åldern att delta är det år man fyller 15 och för äldre intresserade finns det möjlighet till konfirmandundervisning för vuxna.

Under konfirmandtiden får du vara med om att tillsammans med andra utforska den kristna tron och församlingslivet.

En stor del av undervisningen sker under lägertiden, men det hör också till att delta i träffar under vinter och vår. Varje lägergrupp har ett eget program som den följer: Vad och när hittas här under Konfirmandgrupper 2024. Vill du ta en titt på var vi kommer att träffas, så surfa bland församlingens kyrkor och kapell.

Frågor? Vill du få mer information? Vänligen kontakta ungdomsarbetsledare Anna Laasio

Välkomna med alla unga som nu är i tur att delta i verksamheten, tillsammans får vi jobba för ett fint och minnesvärt konfirmandår, Anna Laasio.

Följ gärna med ungdomsverksamheten på Instagram @esungdom och Snapchat esungdom.fi

Vad kostar det?

Avgift för mat, logi och material:
Konfirmandläger på sommaren        180 €
Konfirmandläger under påsken         160 €
City-dagsläger under sportlovet         70 €

Betalningen sker elektroniskt innan lägret börjar. Vid behov kan man ansöka om befrielse från lägeravgift. Blanketten kan printas ut som pdf-version:

Blankett för ansökan om befrielse från avgift

Se avbokningsvillkorÖppna länk i ny flik

Fem unga står i blås t-skjortor på en terrass, mot blå himmel i bakgrunden och tallkvistar.
Crew - hjälpledarna på Solvalla-lägret sommaren 2022.